پیوست

نرم افزار حقوق و دستمزد

گروه نرم افزاری پیوست > محصولات > نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

نرم افزار حقوق دستمزد، در هر سازمان از اجزای مهم پیاده سازی یک سامانه جامع منابع انسانی حرفه ای و ابزاری برای محاسبه و جبران خدمت کارکنان می­ باشد.

به دنبال گستردگی و تنوع فعالیت در سازمان­ ها، لزوم تدوین و تعریف انواع روش ­های مختلف محاسبه حقوق ، مفهومی ضروری پیدا نموده است. برای پوشش دادن به نیازهای مطرح شده در این حوزه، انواع روش­ های استخدامی به وجود آمده است (رسمی، پیمانی، قراردادی، ساعتی، خرید خدمت، روزمزد، مشاوره ­ا‌ی، کارگری و…).

در این راستا، استفاده از ابزار مناسب در جهت پوشش دادن تنوع روش های استخدامی، سرعت در انجام محاسبات، انجام محاسبه حقوق به صورت دقیق و صحیح و تحویل انواع گزارش­ ها و فایل­ های خروجی­ ها به سازمان­ های ذیربط، از دغدغه‌های اساسی کارشناسان و مدیران بخش حقوق و دستمزد می­باشد.

null

نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست ابزاری سریع، منعطف و فرمول پذیر با قابلیت پیاده سازی انواع روش های پرداخت

چرا نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست را توصیه می کنیم؟

نرم افزار حقوق و دستمزد ، سیستمی برای دریافت و ثبت کارکردها، محاسبه حقوق و مزایا و انواع کسور قانونی و رسمی، پرداخت حقوق ماهانه کارکنان، دریافت انواع گزارشها و فایلهای قانونی و ارسال برای نهادهای رسمی و قانونی کشور است و نگهداری سوابق پرداختهای حقوق کارکنان سازمان را برای سالهای متمادی برعهده دارد. این نرم افزار به صورت مستقیم و یکپارچه با دیگر نرم افزارهای منابع انسانی و اداری طراحی شده است و نقش بسیار مهمی در حوزه مالی و اداری در راستای جبران خدمت کارکنان ایفا می نماید.
دقت و سرعت انجام محاسبات و پرداخت حقوق در زمان مناسب، نقش بسیارمهمی در افزایش سطح رضایت کارمندان دارد. حفظ نیروی انسانی شایسته از مزیت های رقابتی شرکتها و سازمانهای بزرگ است و شایسته است از بهترین ابزارها در حوزه منابع انسانی استفاده شود.

برای این منظور بهتر است از یک نرم افزار حقوق و دستمزد جامع و حرفه ای استفاده کنید که ما براساس شاخصهای زیر “نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست” را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

■  طراحی و پیاده سازی ساده ، کامل و کاربرپسند :

نرم افزار حقوق و دستمزد تحت وب پیوست با امکان تعریف انواع فیلدهای اطلاعاتی دلخواه طراحی انواع فرمولهای محاسباتی برای انواع مزایا/کسور، انجام محاسبات حقوق جاری و معوق و طراحی انواع فرم های چاپی و گزارش‌های دلخواه، برخوردار بودن از محیطی کاملا منعطف و کاربر پسند و استفاده از موتور پردازشگر فرمولهای محاسباتی حرفه ای و گزارش ساز قدرتمند، ابزاری بسیار توانمند برای پیاده سازی انواع روش­ های محاسبه حقوق و مزایا می باشد.

 

■  انعطاف بالا و سرعت در محاسبات

سیستم حقوق و دستمزد پیوست می تواند با استفاده از موتور محاسباتی سریع و پرقدرت پیوست، محاسبه حقوق جاری و معوق برای تعداد زیادی از کارکنان در استخدامهای مختلف را در زمان بسیار کمی انجام دهد. قابلیت پیاده سازی روالها و قوانین مختلف در این سامانه دیده شده است و می تواند نیازهای سازمان را در تغییر روش های محاسباتی به صورت تاریخ دار و با نگهداری سابقه فرمولها و قوانین قبلی برآورده نماید.

 

■  نرم افزار آنلاین و تحت وب

سیستم حقوق دستمزد تحت وب طراحی شده و دسترسی به آن برای مدیران، تیم مالی و کاربران تعریف شده به راحتی و با امنیت کامل امکان پذیر است. در این راستا هر کدام از مدیران می توانند اطلاعات مجاز در حوزه دسترسی خود را مشاهده نمایند. همچنین در راستای تکریم کارکنان سازمان، به کارکنان سازمان به صورت اختصاصی اطلاعات و خدمات مورد نیازشان ارائه می شود. این اطلاعات شامل فیش حقوقی ماهانه و سوابق فیش های حقوقی ماههای قبل و همچنین انواع گزارشهای انتخابی در بستر پورتال وام تا فرمهای در گردش درخواست مساعده و … به سفارش خریدار می باشد.

 

■  ساختار متمرکز و امنیت دسترسی

اطلاعات کارکنان سازمان در قالب یک بانک اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه و روی سرورهای شرکت خریدار پیاده سازی می شود، این ساختار می تواند محلهای خدمت وکارگاههای مختلف را پوشش داده و با حفظ امنیت دسترسی، اطلاعات یک هولدینگ بزرگ و گسترده در سطح کشور را به صورت توزیع شده در اختیار واحدهای اجرایی و عملیاتی قرار دهد. بنابراین می توان دسترسی های خاص را به واحدهای مختلف تفویض کرد و گزارشهای جامع در ساختار متمرکز بدست آورد.

 

■  سادگی کاربری و سهولت یادگیری

سیستمهای جامع منابع انسانی پیوست، نرم افزارهایی ساده با کاربری جامع و پوشش دهنده انواع نیازهای سازمانی هستند، این نرم افزارها به سادگی در سازمان خریدار نصب و راه اندازی می شوند و آموزش کاربری و راهبری آنها براساس کلاسهای اختصاصی و منابع آموزشی مختلف به صورت کامل انجام می شود. سهولت کاربری و استفاده از آن موجب اقبال مدیران و محبوبیت آن در بین کاربرانی است که سالهاست از مجموعه نرم افزارهای منابع انسانی پیوست استفاده می کنند.

 

■  خدمات استقرار و پیاده سازی کامل نرم افزار  :

خدمات استقرار و پیاده سازی سیستم حقوق و دستمزد پیوست، یکی از اجزای جدایی ناپذیر اجرای موفق این نرم افزار در شرکتهای مختلف است . در زمان استقرار و پیاده سازی نرم افزار ، ساختار سازمان براساس گزارش شناخت تحلیل شده و بهترین حالت پیاده سازی برحسب اولویت ها و پیچیدگیهای قوانین در سازمان پیشنهاد می شود. در مراحل اجرای نرم افزار حقوق و دستمزد، همکاران واحد استقرار به صورت برنامه ریزی شده در کنار کارشناسان سازمان خریدار تا راه اندازی کامل نرم افزار هستند. پیاده سازی موفق ، استفاده کامل و حداکثری از نرم افزار و بهینه سازی فرآیندها از اهداف مشترک ما با سازمان خریدار است.

 

■  راهبری کامل و گزارش سازی جامع

راهبری کامل نرم افزار و مدیریت فرمولها، قوانین، جداول اطلاعاتی و ساخت انواع گزارش با استفاده از ابزارهایی که توسط تیم استقرار و پیاده سازی نرم افزار پیوست استفاده می نمایند به راهبران و مدیر سیستم نماینده سازمان خریدار آموزش داده می شود. و آموزشها برای کارشناسان خریدار در کلاسهای مختلف آنلاین و حضوری و به صورت سطح بندی شده ارائه می گردد. بنابراین در زمان استفاده از نرم افزار، وابستگی خاصی به شرکت پیوست برای محاسبات حقوق ماهانه یا تغییر فرمولها و طراحی گزارشها وجود ندارد و مدیریت اجرا و استفاده از نرم افزار می تواند به صورت کامل به شرکت خریدار واگذار شود.

 

■  اجرای فرآیندهای سفارشی با فرم های تحت وب سازمانی

با توجه به نیازهای کارکنان سازمان ، انواع فرمها و فرآیندهای سازمانی در حوزه حقوق و دستمزد می تواند به صورت یکپارچه با کارتابل اتوماسیون اداری پیوست طراحی، اجرا و پیاده سازی گردد. این فرمها مراحل و فرآیندهای گردش خود را داشته و اطلاعات نهایی و تایید شده را می توانند در بانک اطلاعاتی نرم افزار درج نمایند، در این حوزه فرآیندهای متنوعی مانند فرآیند درخواست مساعده تا فرآیند تسهیم و جذب کارکرد روی پروژه های مختلف قابل اجرا می باشد.

 

■  یکپارچگی در قالب سیستم جامع منابع انسانی پیوست :

نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست ، اطلاعات احکام و قراردادهای پرسنلی صادر شده در نرم افزار پرسنلی و صدور احکام پیوست را به صورت سالانه یا در مقاطع خاص دریافت می نماید. همچنین این نرم افزار ، کارکردهای پرسنل خود را از نرم افزار حضور و غیاب پیوست به صورت ماهانه دریافت نموده ، محاسبات حقوق و مزایای پرسنل را انجام داده و نتیجه را در قالب فیشهای حقوق و دستمزد تحت وب برای پورتال پرسنلی ارسال می نماید. گزارشها و فایلهای قانونی مربوط به بیمه و مالیات نیز تولید شده و سند حسابداری حقوق برای نرم افزار حسابداری ارسال می گردد. همچنین فرآیند ساز پیوست ، گردش اطلاعات فرمهای سازمانی را به صورت یکپارچه با سیستم حقوق و دستمزد اجرا می نماید تا فرآیندهای دستی و کاغذی به فرآیندهای مکانیزه و هوشمند تبدیل شوند .

 

■  نظام های پرداخت اجرا شده با سیستم حقوق و دستمزد پیوست عبارتند از:

 

■  نظام هماهنگ پرداخت
  طرح طبقه بندی مشاغل (شرکت ها، بیمارستانها و…)
  نظام مدیریت خدمات کشوری
  نظام امتیازی بانکی
  انواع نظام های خاص سازمانی و شرکتی

کاربران سازمان می توانند :

دریافت اطلاعات کارکرد و قراردادها را از نرم افزارهای منابع انسانی انجام داده، با نرم افزاری سریع، مطمئن و منعطف محاسبات حقوق ماهانه و معوقه پرسنل را انجام دهند. فایلهای بیمه و مالیات را تولید کرده، سند حقوق را به نرم افزار حسابداری ارسال کنند و فیش حقوقی تحت وب را همزمان با واریز حقوق توزیع نمایند.

تنظیم سندهای مالی با کدینگ دلخواه

مدیران سازمان می توانند :

گزارش های آماری و مقایسه ای بین واحدها و پرسنل را دریافت کنند، پیاده سازی نرم افزار تحت وب حقوق و دستمزد را در گستره جغرافیایی سازمان شاهد باشند، ابزاری چابک و حرفه ای برای پرداخت به موقع برای پرسنل در اختیار داشته باشند و انواع قوانین و مقررات را جاری نمایند.

نظارت بر گردش اسناد مالی و نرم افزارهای مرتبط

■   نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست، ابزاری حرفه ای، پارامتریک و منعطف :


   اجرای دقیق، سریع و مطمئن قواعد و فرآیندهای پرداخت حقوق و مزایا


   ابزار کارآمد، حرفه‌ای و ساختارپذیر با محیطی کاربر پسند (User Friendly) و تحت وب 


   پشتیبانی کامل و به روز از استانداردها، گزارشها و الزامات قانونی


   پیاده سازی انواع نظام‏ های پرداخت حقوق و مزایای کارکنان


 

■   نرم افزار حقوق و دستمزد کامل، با انجام محاسبات دقیق، سریع، محیط فرمول نویسی پویا و ساختار پارامتریک :


   امکان تعریف کلیه پارامترها، فرمولها و متغیرهای مختلف بر حسب نیاز سازمان 


   امکان پیاده سازی و استقرار یک نرم افزار حقوق و دستمزد تحت وب برای انواع استخدامها و نظام ها در یک سازمان


   اعمال تغییرات سریع و دقیق محاسباتی براساس تاریخ موثر تعیین شده و نگهداری سوابق


   ساخت انواع گزارش های دلخواه لیستی و آماری با استفاده از گزارش ساز پارامتریک پیوست


■    تعریف انواع عوامل و پارامترهای حقوقی با محیط فرمول نویسی داینامیک :


  •  تعریف نامحدود عوامل حقوقی در گروه ‏های مختلف مزایا، کسور و تعهدات کارفرما به تفکیک نوع استخدام

  •  تعریف نامحدود سایر عوامل مزایا و کسور مانند عیدی، سنوات و مساعده در قالب مزایای غیر مستمر 

  • تعریف نامحدود کارکرد به تفکیک نوع استخدام با قابلیت انتقال از نرم افزار حضور و غیاب، ورود دستی یا خواندن اطلاعات از اکسل

  • تعریف انواع وام و مدیریت وام‌های پرداختی به پرسنل و کسر ماهانه اقساط

  • امکان انتقال اطلاعات کارکرد، احکام، اقساط وام و سایر عوامل مزایا و کسور از طریق فایل Excel

 

■    محاسبه حقوق با شرایط مختلف انجام برای انواع استخدام :


  • محاسبه حقوق ماهانه بصورت انفرادی/ گروهی با سرعت و دقت بسیار بالا

  • محاسبه پرداخت‌های بین ماه با تاریخ دلخواه و عوامل محاسباتی انتخابی بصورت نامحدود

  • محاسبه حقوق معوقه حکمی و کارکردی بصورت انفرادی/ گروهی

 

■    کنترل های داخلی برای جلوگیری از خطاهای کاربری :


  • بررسی و مرور محاسبات حقوق انجام شده، بصورت مکانیزه و ارائه گزارش محاسبات خارج شده از معیار به کاربر

  • استفاده از ماژول رسیدگی اطلاعات برای کنترل اطلاعات وارد شده به سیستم قبل از انجام محاسبات حقوق

 

■    ارتباط یکپارچه با نرم افزارهای دیگر سازمان الکترونیک پیوست :


  • دریافت اطلاعات کارکرد از نرم افزار حضور و غیاب پیوست

  • دریافت اطلاعات احکام و قراردادهای پرسنلی از نرم افزار پرسنلی و صدور احکام پیوست

  • صدور سند مالی حقوق و دستمزد بصورت مکانیزه و مطابق با ساختار دلخواه و ارسال خودکار به نرم افزار حسابداری پیوست 


■   ارائه انواع فایلها و گزارشهای قانونی سیستم حقوق و دستمزد:


  • ارائه  لیست حقوق ماهانه به تفکیک مزایا و کسور، کارکردها و تعهدات کارفرما 

  • ارائه فایل و گزارش بیمه تامین اجتماعی ، فایل و گزارش مالیات حقوق وزارت دارایی 

  • ارائه فایل و گزارش بیمه خدمات درمانی ، فایل و گزارش سازمان بازنشستگی 

  • امکان تهیه لیست و فایل پرداخت بانک به تفکیک پرسنل، استخدام، مرکز هزینه و واحد سازمانی

 

■   طراحی گزارشهای خاص لیستی و آماری به دلخواه مدیران براساس تمام فیلدهای اطلاعاتی :


  • گزارش کاردکس حقوق به تفکیک پرسنل، استخدام، واحد، مرکز هزینه به صورت سالانه و به تفکیک ماه

  • امکان طراحی گزارشهای دلخواه کاربر با استفاده از گزارش ساز پارامتریک و اضافه کردن آنها به لیست گزارشهای نرم افزار 

  • امکان ساخت انواع گزارش‏ براساس انتخاب فیلدهای اطلاعاتی، اجرای اسکریپت، انجام محاسبات روی فیلدها 

  • ارائه انواع گزارش‏ های کنترلی، مدیریتی و آماری براساس پرسنل، واحد و استخدام ها

  • امکان اعمال گزینش، جستجو و گروه بندی براساس پارامترهای دلخواه برای تمامی گزارش‌ها

  • امکان تهیه و طراحی خروجی ‏های چاپی، تصویری و نموداری و ارسال گزارشها به اکسل 


۲۰ سال تجربه ۱۱۰۰+ نسخه نصب شده Microsoft SQL ۵۵۰۰۰۰+ فیش در ماه
 

 

قابل اجـرا در تـمامی مرورگــرها


چگونه می توان تغییرات پیش آمده در قوانین سازمانی یا کشوری را در نرم افزار حقوق و دستمزد ایجاد و بروزرسانی کرد؟

اعمال تغییرات قوانین در فرمولهای محاسباتی :

 با استفاده از قابلیت فرمول نویسی انعطاف پذیر با محیطی کاربر پسند، راهبر نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست ، می تواند به فرمول های تعریف شده برای انواع مزایا، کسور، تعهدات کارفرما و کارکردها دسترسی داشته باشد و آن ها را مطابق با تغییرات به وجود آمده در قوانین اصلاح کند.

همچنین در صورت نیاز، راهبر در شرایط خاص و فرمولهای پیچیده محاسباتی می تواند با واحد پشتیبانی پیوست تماس حاصل نماید تا با همکاری کارشناسان پشتیبانی اصلاحات لازم را انجام دهند.

مزیت استفاده از سیستم حقوق و دستمزد تحت وب چیست؟

مزایای نرم افزار تحت وب حقوق و دستمزد :
  • دسترسی به نرم افزار برای سازمانهای با گستردگی جغرافیایی
  • عدم نیاز به تخصیص سرور مجزا در مراکز جغرافیایی مختلف
  • امکان توزیع فیش الکترونیکی تحت وب برای پرسنل
  • عدم نیاز به نصب و بروزرسانی نرم افزار روی کامپیوترهای مختلف

چگونه با نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست می توان پورسانت کارشناسان فروش را پرداخت نمود؟

پرداخت پورسانت با نرم افزار حقوق و دستمزد :

در سیستم حقوق و دستمزد می توانید استخدامی تعریف کنید که ترکیبی از حقوق ثابت و مزایایی به نام پورسانت فروش دریافت می کند. کارکرد ورودی مبلغ فروش کارمند خواهد بود و سیستم طبق جدول پلکانی محاسبه پورسانت ، محاسبه پورسانت متعلقه را انجام می دهد. مزایای پرداختی شامل حقوق ثابت و پورسانت خواهد بود و بیمه و مالیات از آن کسر خواهد شد.

نکته : در صورتی که مجموع حقوق ثابت و پورسانت در ماه خاصی کمتر از مبلغ حداقل دستمزد باشد، سیستم می تواند تعداد روزهای کارکرد را به تناسب پرداختی در فایل بیمه تامین اجتماعی تعدیل نماید.

۴ روش ارائه فیش حقوق و دستمزد به پرسنل سازمان

تولید فیش حقوق و دستمزد : 

در سیستم حقوق و دستمزد پیوست می توانید انواع ظاهر چاپی برای فیش های حقوقی پرسنل سازمان داشته باشید.

این فرمهای چاپی می توانند برای انواع استخدام یا پرسنل متفاوت انتخاب شوند.

این فیش های حقوقی به شیوه های زیر می توانند به پرسنل ارائه شوند:

  • چاپ فیش روی کاغذ عادی یا فیش محرمانه
  • توزیع فیش در صندوق پستی نرم افزار حقوق دستمزد آنلاین
  • ارائه اطلاعات به پورتال پرسنلی سازمان خریدار از طریق نرم افزار حقوق دستمزد آنلاین
  • توزیع فیش از طریق ایمیل

چگونه در سیستم حقوق و دستمزد می توان قرارداد یا حکم پرسنل را چاپ کرد؟

چاپ قرارداد پرسنل در سیستم حقوق و دستمزد :

 اگر در شرکت از نرم افزار پرسنلی و کارگزینی پیوست استفاده می کنید، باید از همین نرم افزار حکم کارگزینی یا قرارداد پرسنل را چاپ یا به صورت الکترونیکی امضا و ارسال نمایید.

ولی برای شرکتهایی که فقط از نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست استفاده می کنند و نرم افزار کارگزینی ندارند، امکان پرینت احکام و قراردادها با ظاهر دلخواه در نرم افزار حقوق و دستمزد تعبیه شده است.

نکته :در نظر داشته باشید که این امکان برای چاپ قرارداد و حکم می باشد و صدور احکام کارگزینی براساس طرح طبقه بندی مشاغل یا نظام مدیریت خدمات کشوری در نرم افزار کارگزینی امکان پذیر است.

۵ روش ورود احکام یا قراردادهای حقوق در نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست

ورود اطلاعات احکام در حقوق و دستمزد :

 ورود اطلاعات احکام در سیستم حقوق و دستمزد پیوست به انواع شیوه های زیر قابل انجام است :

  • ورود اطلاعات احکام به صورت دستی توسط کاربر
  • صدور احکام افزایش حقوق به صورت گروهی توسط کاربر (در ابتدای هر سال)
  • دریافت خودکار اطلاعات احکام صادر شده از سیستم کارگزینی پیوست
  • خواندن اطلاعات احکام از طریق فایل (Excel ,Text)
  • دریافت اطلاعات احکام از نرم افزارهای کارگزینی شرکتهای دیگر از طریق وب سرویس

چگونه جدول مالیات حقوق سالانه در نرم افزار بروزرسانی می شود؟

بروزرسانی جدول مالیات حقوق :

 جدول مالیات حقوق سالانه یکی از جداول سیستمی و در دسترسی راهبر نرم افزار است .

این جدول در سال اول در زمان استقرار توسط کارشناسان پشتیبانی پیوست مقداردهی شده و در سالهای بعد بسادگی توسط راهبر سیستم تکمیل می شود (براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی)

نکته : در صورتی که در این زمینه نیاز به خدمات پشتیبانی پیوست داشتید، با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

چگونه مالیات حقوق در نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست محاسبه می شود؟

مالیات حقوق در نرم افزار حقوق و دستمزد :

 مالیات حقوق در نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست به صورت انتخابی به انواع روش های زیر محاسبه می شود:

  • محاسبه مجموع حقوق مشمول مالیات از ابتدای سال به صورت ماهانه (تعداد ماه گذشته تقسیم بر ۱۲)
  • محاسبه مجموع حقوق مشمول مالیات از ابتدای سال به صورت روزانه (تعداد روز گذشته تقسیم بر ۳۶۵)
  • محاسبه حقوق مشمول مالیات ماهانه (یک دوازدهم مالیات سالانه)
  • محاسبه به صورت علی الحساب ۵ یا ۱۰ درصد

۴ بخش اصلی مزایا در حقوق دستمزد

یک برنامه پرداخت حقوق دستمزد شامل چهار بخش اصلی مزایا است:

  • حقوق پایه، مقدار دستمزدی است که کارکنان بابت انجام کار معینی دریافت می کنند. این حقوق میتواند ماهانه یا ساعتی محاسبه شود.
  • پرداخت های اضافه شامل اضافه کاری، حق عائله مندی، حق بیمه و سایر پرداخت ها می شود.
  • پرداخت های انگیزشی مانند پاداش، پورسانت یا حق انجام پروژه است که برای ترغیب کارکنان و به سبب شایستگی آنان در انجام امور محوله پرداخت می شود.
  • مزایا یا خدمات تشویقی که شامل مواردی مانند مرخصی با حقوق، بیمه تکمیلی و دیگر پرداخت ها است که جهت تشویق کارکنان و ایجاد رفاه بیشتر به ایشان پرداخت میشود.

مسئول محاسبه حقوق دستمزد کارکنان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مسئول محاسبه حقوق دستمزد کارکنان برای انجام وظایف خود نیاز به ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر دارد:
۱. قابلیت محاسبه دقیق:

مسئول باید قادر باشد دستمزد کارکنان را با دقت به صورت دستی هم محاسبه کند، از جمله محاسبه ساعات کاری، پاداش‌ها، کسورات و سایر عوامل مرتبط.

۲. آشنایی با قوانین و مقررات:

مسئول باید آگاهی کاملی از قوانین و مقررات مربوط به حقوق و دستمزد داشته باشد تا بتواند به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهد و همچنین از رعایت قوانین مطمئن شود.

۳. قابلیت مدیریت داده ها و گزارشها:

مسئول باید توانایی مدیریت داده ها و اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان را داشته باشد. این شامل قابلیت استخراج و ذخیره اطلاعات، ایجاد گزارشات، انجام عملیات محاسباتی می‌شود.

۴. دقت و دقت:

مسئول باید دقت بالایی در انجام محاسبات دستمزد داشته باشد تا هیچ خطایی در محاسبه‌ها رخ ندهد و پس از محاسبه آنهارا کنترل نماید تا حقوق کارکنان به درستی پرداخت شود.

۵. قابلیت ارتباط و همکاری:

مسئول باید قابلیت برقراری ارتباط موثر با کارکنان و سایر اعضای تیم را داشته باشد تا بتواند اطلاعات لازم را جمع آوری کند و همکاری کند.

۶. حفظ حریم خصوصی:

مسئول باید حریم خصوصی کارکنان را رعایت کند و اطلاعات حساس را به صورت محرمانه و امن مدیریت کند.

۷. آشنایی با نرم‌افزارهای محاسباتی:

مسئول باید آشنایی کامل با نرم‌افزارهای محاسباتی مربوط به محاسبه حقوق و دستمزد و نرم افزارهای جانبی مانند اکسل داشته باشد تا بتواند از ابزارهای مناسب برای انجام محاسبات استفاده کند.

۸. قابلیت تحلیل و گزارش‌دهی:

مسئول باید توانایی تحلیل داده‌ها و ایجاد گزارشات جامع در مورد حقوق و دستمزد داشته باشد تا بتواند اطلاعات مفیدی را برای مدیران و سایر اعضای سازمان ارائه دهد.

۹. مسئولیت پذیری :

انجام محاسبات و پرداخت آنها در زمان مناسب برای آرامش ذهنی همکاران بسیار ضروری است، بنابراین برنامه ریزی مسئولانه در اینکار بسیار مهم است.

نرم افزار حقوق و دستمزد چه کاربردی دارد؟

نرم افزار حقوق دستمزد نقش مهمی در حوزه منابع انسانی در شرکتها دارا بوده و استفاده از آن ارزش افزوده بالایی داردمی باشد. برخی از کاربردهای این نرم افزار عبارتند از:

 

۱. محاسبه دقیق حقوق و مزایا:

با استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد، محاسبه دقیق حقوق و دستمزد کارکنان به صورت خودکار و بهینه انجام می شود. این باعث کاهش خطاها و اشتباهات نیروی انسانی در محاسبه حقوق شده و افزایش سرعت انجام کار را در پی خواهد داشت.

۲. مدیریت اطلاعات پرسنلی:

نرم افزار حقوق دستمزد قابلیت ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات پرسنلی را فراهم می کند. با استفاده از این نرم افزار، می توان به طور سریع و آسان به اطلاعات کارکنان در حوزه های عمومی و تخصصی و سابقه کار دسترسی داشت.

۳. تولید گزارش و آمار:

نرم افزار حقوق دستمزد قابلیت تولید گزارشها و آمارهای مربوط به حقوق و دستمزد را در فواصل زمانی ماهانه و سالانه به صورت مقایسه ای دارد. این باعث می شود که مدیران قادر به ارزیابی و تحلیل عملکرد مالی پرسنل و شرکت باشند.

۴. مدیریت مالی بهینه:

با استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد، می توان به طور سریع و آسان هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان را مدیریت کرد و حتی پیش بینی هزینه های سال بعد را انجام داده و برای آن بودجه ریزی انجام داد. این باعث می شود که مدیران قادر به برنامه ریزی بوده و کنترل مالی بهتری داشته باشند.

۵. افزایش شفافیت و عدالت:

با استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد، فرآیند تخصیص و پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان به صورت شفاف و عادلانه تر انجام می شود. افزایش کیفیت و سرعت جبران خدمت کارکنان باعث افزایش رضایت و تعامل مثبت با کارکنان می شود.

به طور کلی، نرم افزار حقوق و دستمزد با بهبود فرآیندهای مربوط به جبران خدمت کارکنان و افزایش شفافیت و دقت در این زمینه می تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد سازمان داشته باشد.

قیمت نرم افزار حقوق و دستمزد براساس چه معیارهایی مشخص می شود؟

قیمت نرم افزار حقوق و دستمزد براساس عوامل مختلفی مشخص می شود، از جمله:
۱. قابلیت ها و ویژگی های نرم افزار:

نرم افزارهای حقوق و دستمزد با قابلیت های پیشرفته و ویژگی های خاص معمولاً قیمت بیشتری دارند. برخی از این ویژگیها می تواند مانند قابلیت اجرا برای ساختار چند شرکتی و هولدینگ، یکپارچگی با نرم افزارهای مختلف، قابلیت محاسبه بهای تمام شده پروژه ، تحت وب بودن باشد که برخی از آنها قابل انتخاب هستند.

۲. تعداد کاربران:

برخی نرم افزارها قابلیت استفاده توسط یک تعداد محدود کاربر را دارند و برای تعداد کاربران بیشتر، هزینه بیشتری دریافت می کنند. انتخاب کاربران می تواند به صورت همزمان یا غیر همزمان باشد.

۳. پشتیبانی و آپدیت:

معمولا نرم افزار دارای یک مدت پشتیبانی رایگان مشخص می باشد و هزینه پشتیبانی و آپدیت نرم افزار نیز ممکن است در قیمت نهایی تأثیرگذار باشد.

۴. نوع سرویس و خدمات:

خدمات استقرار و پیاده سازی نرم افزار حقوق دستمزد بسیار مهم است و می تواند به صورت کامل و جامع انجام شود تا نرم افزار براساس قوانین و فرمولهای محاسباتی شرکت خریدار تنظیم و اجرا و پیاده سازی شده و تحویل گردد. توصیه می شود با توجه به حساسیت بالای اطلاعات در سیستم حقوق و دستمزد حتما اینکار توسط کارشناسان باتجربه انجام پذیرد.

۵. تعداد پرسنل:

برخی شرکت ها قیمت های بالاتری برای تعریف تعداد پرسنل در سیستم حقوق و دستمزد در سطوح مختلف دریافت می کنند و برای تعریف پرسنل محدودیت در نظر می گیرند. این شرکتها بین مشتریانی که مثلا یکصد نفر پرسنل دارند یا خریداری که چند هزار نفر کارمند دارد تمایز قائل می شوند.

۶. شرکت تولید کننده:

برخی شرکت ها قیمت های بالاتری برای نرم افزارهای حقوق و دستمزد خود در نظر می گیرند، البته اینکه نسلهای مختلفی از نرم افزار را تولید کرده باشند می تواند در کیفیت محصولی که ارائه می کنند موثر باشد. این تفاوت قیمت معمولا به دلیل اعتبار و تجربه بالاتر و کیفیت بیشتر نسبت به رقبا می باشد.

۷. انعطاف و کاربری :

برخی سیستمهای جبران خدمت کارکنان به صورتی طراحی می شوند که همه قابلیت انعطاف بدون نیاز به ارتقا توسط شرکت تولید کننده را دارند و راهبران نرم افزار با دیدن آموزش می توانند خودشان انواع فرمولهای محاسباتی را بنویسند و گزارشهای دلخواهشان را به سادگی پیاده سازی نمایند. این نرم افزارها برای استفاده در سالهای متمادی قابلیت اطمینان بیشتری دارند.

۸. سفارشی سازی :

نرم افزار می تواند بنابرنیازهای خاص شرکت یا صنعت شما توسعه های کاملا سفارشی و دلخواه داشته باشد. در صورتی که نیازهای خاصی دارید در نظر داشته باشید شرکت تولید کننده ای را انتنخاب نمایید که نیازهای سفارشی شما را بررسی کرده و آنها را پوشش دهد.

 

در نظر داشته باشید به طور کلی، قیمت نرم افزار حقوق و دستمزد براساس نیازها و امکانات مورد نیاز شما متغیر است و باید با توجه به این عوامل تعیین شود. اهمیت این انتخاب بسیار بالاست و باید ابزاری انتخاب کنید که بتواند سالهای متمادی در شرکت شما ، نیازهای مختلف محاسباتی و گزارشدهی را پوشش دهد، به روزرسانی شود و پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

نرم افزار حقوق دستمزد رایگان استفاده کنیم؟

استفاده از نرم افزار حقوق دستمزد رایگان ممکن است دارای مشکلات و خطراتی باشد که در زیر توضیح داده شده است:
۱. کیفیت نرم افزار:

نرم افزارهای حقوق دستمزد رایگان معمولاً کیفیت پایین‌تری نسبت به نرم افزارهای حقوق دستمزد خریداری شده دارند. این ممکن است به معنای وجود باگ‌ها، عدم پشتیبانی مناسب و عملکرد نامناسب باشد.

۲. عدم اطمینان درباره حفظ حریم خصوصی:

برخی نرم افزارهای حقوق دستمزد رایگان ممکن است از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند یا آنها را با سایر شرکت‌ها به اشتراک بگذارند. این می‌تواند به سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما و تهدید حریم خصوصی منجر شود.

۳. عدم پشتیبانی و به‌روزرسانی:

نرم افزارهای حقوق دستمزد رایگان ممکن است به‌روزرسانی های منظم و پشتیبانی مناسب نداشته باشند. این ممکن است به معنای عدم حل مشکلات و به‌روز نبودن قوانین و مقررات مالی و حقوقی باشد.

۴. کمبود امکانات:

نرم افزارهای حقوق دستمزد رایگان معمولاً امکانات کمتری نسبت به نرم افزارهای خریداری شده دارند. این ممکن است به معنای عدم وجود قابلیت‌های پیشرفته، گزارش‌دهی جامع و قابلیت سفارشی‌سازی باشد.

۵. عدم اعتماد به توسعه‌دهنده:

در برخی موارد، توسعه‌دهنده‌های نرم افزارهای حقوق دستمزد رایگان ناشناس هستند و نیازی به حسابرسی و تأیید امنیت و کارایی نرم افزار ندارند. این ممکن است به معنای عدم اعتماد و عدم تضمین امنیت و کارایی نرم افزار باشد.

۶. مسئولیت پذیری:

در عمل شما تست کننده نرم افزار هستید و نرم افزار رایگان عرضه شده ابزاری برای بازاریابی می باشد. اگر در زمان محاسبه حقوق کارکنان مشکلی داشته باشید پاسخگویی وجود ندارد و شما به علت استفاده از یک نرم افزار رایگان خودتان باید مسئولیت کلیه امور را بپذیرید البته درنظر داشته باشید که مواردی مانند فایلهای مالیات حقوق و لیست بیمه در ماههای بعد رسید گی کامل شده و خطاهای سهوی محاسباتی می تواند جرائم سنگینی درپی داشته باشند.

۷. انتقال اطلاعات:

معمولا بعد از استفاده از نرم افزارهای رایگان و در زمان نیاز به انتقال اطلاعات به نرم افزارهای حرفه ای، هزینه زیادی بابت کانورت و انتقال اطلاعات باید پرداخت کنید که به صرفه بودن استفاده از نرم افزارهای رایگان را زیر سوال می برد.

 

به طور کلی، استفاده از نرم افزارهای حقوق دستمزد خریداری شده، اطمینان بیشتری را درباره کیفیت، حفظ حریم خصوصی، پشتیبانی و به‌روزرسانی، امکانات و اعتماد به توسعه‌دهنده به شما می‌دهد.


در صورت تمایل میتوانید دمو نرم افزار حقوق و دستمزد پیوست را مشاهده بفرمایید

 

دمو نرم افزار حقوق و دستمزد

[کل: ۱۰۴ میانگین: ۴.۹]
اشتراک در
اطلاع از
98 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پریا احمدی
2 سال قبل

با سیستم حقوق دستمزد پیوست میشه کاری کرد که فیش حقوقی همکارا لو نره ؟

مینا محمدی اصل
2 سال قبل

سیستم حقوق دستمزد پیوست هنوز تحت ویندوزه
؟

پیام زمانی
2 سال قبل

چطور می تونم اطلاعات حقوق همکارانم رو براشون پیامک بزنم ؟

مینا محمدی نیا
2 سال قبل

یه شرکت به فروشنده ها و بازاریابامون پورسانت میده، پرداخت این پورسانت توی سیستم حقوق دستمزد پیوست امکان پذیره؟

مهدی کلانی راد
2 سال قبل

با سیستم حقوق دستمزد پیوست قرارداد اول سال پرسنل رو میشه صادر کرد؟

علی صالح ابادی
2 سال قبل

فرمول‌های محاسبه حقوق دستمزد پرسنل رو تیم پشتیبانی شما می نویسن یا آموزش میدن خودمون باید سیستم رو اجرا کنیم؟

صالح مرادیان
2 سال قبل

نرم افزار حقوق دستمزد پیوست می‌تونه برای نرم افزار حسابداری یک شرکت دیگه سند حقوق بفرسته؟

بهزاد علیزاده جهرمی
2 سال قبل

برای بهای تمام شده پروژه در شرکتهای فنی مهندسی امکان تسهیم حقوق دارید؟

علی اسلامی نیا
1 سال قبل

سلام
سال نو مبارک
جدول مالیات حقوق سال جدید رو همکاران پشتیبانی میتونن ثبت کنند؟

اصغر طبیب زاده
1 سال قبل

سلام
اگه یه نفر توی دو تا شرکت نیمه وقت کار کنه ، دو بار معافیت حقوق دریافت می کنه؟

الهام اردستانی
1 سال قبل

نرم افزار حقوق دستمزد پیوست اطلاعات مالیات رو ماهانه حساب می‌کنه یا سالانه؟ اگه یکنفره وسط سال استخدام بشه چطور محاسبه می کنه؟

حمید غفاری
1 سال قبل

اطلاعات کارکرد رو چطور میشه مستقیم و بدون دخالت همکاران در سیستم حقوق وارد کرد که قابل تغییر نباشه؟

ابراهیم شعاعی
1 سال قبل

حداکثر چند نفر پرسنل و چند نوع استخدام می توان در سیستم حقوق دستمزد پیوست تعریف کرد؟

علی احمدی
1 سال قبل

سلام
کدام روش محاسبه مالیات حقوق دقیقا و بهتر است؟
سالانه یا ماهانه ؟
کدام روش مورد تایید اداره مالیات است؟

احسان دادفرنیا
1 سال قبل

سلام
در شرکت ما برای کارکنان یک صندوق وام وجود داره که پرسنل میتونن عضو بشن، هرماه ۵ درصد از حقوقشون به صندوق واریز میشه و بعد میتونن وام قرض‌الحسنه بگیرن، میشه توی فیش مانده حساب صندوق رو نمایش داد و اقساط رو هم از حقوق کم کرد؟

آرمان علوی
1 سال قبل

پاداش مناسبت‌های خاص مثل روز زن یا پاداش های مناسبتی رو سرماه باید پرداخت کنیم یا وسط ماه هم میشه، مالیاتشون چطور حساب میشه؟

علی زارع
1 سال قبل

شرکت کشت و صنعت ما در کرمان تعدادی پرسنل اتباع افغانی مجاز در استخدام داره، محاسبات حقوق و دستمزد مربوط به اتباع خارجی که کد ملی ندارند چطور گزارش میشه؟

خلیل مینایی
1 سال قبل

سند حقوق دستمزد در نرم افزار حسابداری باید به تفکیک مرکز هزینه بخوره تا دستمزد جذب شده در هر مرکز هزینه رو گزارش بگیریم؟

علی عزیزیان
1 سال قبل

سیستم حقوق و دستمزد شرکت ما فرمول‌های سختی داره و ممکنه همکاران ما موقع تعریف اشتباه داشته باشند، امکانش هست که فرمولها رو خودتون تعریف کنید؟

حیدر رسولی
1 سال قبل

با سیستم حقوق دستمزد پیوست فیش محرمانه هم میشه چاپ کرد؟

میلاد بوستانی
1 سال قبل

یک شرکت پیمانکاری با پروژه های در سطح کشور داریم، ارسال اطلاعات اضافه کاری توسط کارتکس های دستی انجام میشه و ورود اطلاعات زمانبره و خطای انسانی داره، مجوز اضافه کاری هم دستیصادر و ثبت میشه، چطوری با یه نرم افزار کل اینکار رو انجام بدیم؟

مهتاب اسماعیلی
1 سال قبل

نرم افزار جبران خدمت کارکنان چه نرم افزاریه؟

حسن ممبینی
1 سال قبل

در سازمان ما تعدادی پرسنل شرکتی کار می کنند که حقوق آنها توسط پیمانکار پرداخت می شود، میخواهیم محاسبه حقوق انها طبق فرمول‌های توافقی با پیمانکار انجام شود و پرداختها طبق ضوابط ما انجام و کنترل شود ولی اطلاعات انها با پرسنل سازمان تداخلی نداشته باشد، تجربه اینکار را دارید؟

مهدیه احسانی
1 سال قبل

امکانی لازم دارم تا هر ماه در فیش حقوقی پرسنل شرکت ، پیام مدیریت مربوط با اون ماه درج بشه، یعنی این پیام هر ماه عوض میشه، میتونید برامون فیش اختصاصی طراحی کنید؟

الهام متوسلی
1 سال قبل

وقتی پرسنل شرکت درخواست وام دارند اطلاعات وام های قبلی و توانایی پرداخت بر طبق حقوقشون رو مدیران از ما میپرسند، چطور دسترسی به دیدن این اطلاعات برای تصمیم‌گیری رو به خودشون بدم؟

قاسم کربلایی
1 سال قبل

طبق قوانین داخلی شرکت برای درخواست وام حداقل پرسنل باید یکسال سابقه حضور در شرکت رو داشته باشند، راهی دارید که نتوانند قبل از یکسال درخواست وام بدن؟ اگه وام تسویه نشده هم داشته باشند جلوشون رو بگیره؟

سینا دهقان
1 سال قبل

اگه نوع همکاری استخدام یه نفر عوض بشه، مثلا از استخدام ساعتی بشه قراردادی ، چطوری اطلاعات قبلیش رو نگه میدارید؟

سارا نیازی
1 سال قبل

چند نفر پرسنل پیک و توزیع داریم که موتور و وانتهاشون شخصیه، بابت کیلومتری که از ماشینها استفاده می کنند جداگانه دریافتی دارند، محاسبات کارکرد خودروها با نرم افزار حقوق قابل انجام هست؟

سارا پاک نیت
1 سال قبل

چطور میشه محاسبه حقوق معوقه کسی که تازه مدرک تحصیلیش رو آورده، از سال گذشته تا حالا انجام داد؟

حمیدرضا غفاری
1 سال قبل

نرم افزار حقوق و مزایای پیوست برای شرکتهای بزرگ هم مناسبه؟

سامان احمدیان
1 سال قبل

بهترین نرم افزار حقوق دستمزد در ایران محصول کدام شرکته؟

گیتا مروج
1 سال قبل

بعد از اینکه محاسبات حقوق پرسنل رو انجام دادیم اگر محاسبه چند نفر اشتباه باشه، محاسبه همه باید دوباره انجام میشه یا همون چند نفر؟

پیام اسکندری
1 سال قبل

یک شرکت EPC داریم و حقوق واحد‌های مختلف ما در روزهای مختلف محاسبه میشه، براساس تایید صورت وضعیتها توسط کارفرما، آیا حقوق واحدها رو در چند روز مختلف میتونیم حساب کنیم و بعد لیست بیمه رو با هم بگیریم؟ ورود کارکردها رو میشه به خود واحدها واگذار کرد؟

سمیرا هادیان
1 سال قبل

نرم افزار حقوق و دستمزد آنلاین کار می کنه یا حتما برای کار کردن باید از داخل شرکت اجرا بشه؟ امکان داره در زمان دورکاری از سیستم استفاده کنم؟

الهامی
1 سال قبل

یک مجموعه آموزشی داریم و تعدادی معلم که ساعتی قرارداد دارند، مالیات محاسبه می شود ، برای این نوع قرارداد امکان اجرا دارید؟ البته بقیه پرسنل مجموعه محاسبات استاندارد مطابق قانون کار دارند.

شاه حسینی
1 سال قبل

عیدی و سنوات رو میشه ماهانه محاسبه کرد ولی در پایان سال یا پایان مدت قرارداد پرداخت کرد؟

حمید عابدیان
1 سال قبل

سلام
اگر چند ماه مرخصی بدون حقوق داشته باشم روی محاسبه مالیات حقوقم تاثیر داره؟

هانیه محسنی
1 سال قبل

تعریف فرمول ها و طراحی گزارشها رو به کاربران آموزش میدین؟

خلیلی
1 سال قبل

حقوق کارگران خارجی رو چطور با سیستم حقوق حساب کنیم؟

هانیه استواری
11 ماه قبل

چطور پرسنل شرکت که فیش حقوقی دریافت می کنند می توانند اطلاعات فیش های سال قبل خود را ببینند؟

مهیار عرفانی
11 ماه قبل

پرداخت حقوق ما در بیست و پنجم هر ماه انجام میشه، در بعضی مناسبتها مانند اعیاد یا روز زن و… پرداخت‌هایی در همان ماه داریم که بعد از محاسبه و پرداخت حقوق انجام میشه، می خواهیم این پرداختها مستقل از حقوق ماهانه انجام بشه ولی گزارش آنها رو سرجمع برای مالیات حقوق اعلام کنیم، امکان پیاده سازی دارید؟

علی بزرگ نیا
11 ماه قبل

اگر سیستم صدور احکام پیوست رو نداشته باشیم و از نرم افزار شرکت دیگه ای استفاده کنیم، قراردادهای پرسنل را در ابتدای سال چطور به سیستم حقوق دستمزد پیوست وارد کنیم؟

خلیل محسنیان
10 ماه قبل

در مورد حق بیمه سوال دارم، آیا برای همه مزایا باید هفت درصد حق بیمه پرداخت کنیم ؟ چقدر حقوق بگیریم دیگه لازم نیست حق بیمه بیشتری پرداخت کنیم؟

رویا مقدم
10 ماه قبل

سلام
برای یک شرکت هولدینگ که سه شرکت تابعه داره سیستم حقوق لازم دارم، اتفاق میوفته که پرسنل بین شرکتها جابجا میشن و نمی خواهم دوباره تعریفشون کنم ولی چون لیست بیمه و مالیات شرکتها جداگانه تهیه میشه مجبورم در قالب شرکتهای مستقل محاسباتشون رو انجام بدم، چطور مشکلم رو برطرف کنم؟

هادی علویان
9 ماه قبل

چطور میشه از یک نفر حق بیمه توی فیش حقوق کسر نشه ؟

میلاد
9 ماه قبل

معوقه یعنی چی؟ توی فیش کارکنان سازمانهای دیدم ولی نفهمیدم چه معنی داره

بهروز صفری
8 ماه قبل

شرکت ما دو ساختمان در تهران و اصفهان داره و محاسبات حقوق هر مرکز هم توسط کارشناسان همون مرکز انجام میشه، اطلاعات اصفهان رو چطور میتونیم در تهران ببینیم ولی اونها به اطلاعات تهران دسترسی نداشته باشند؟

لاله صریح
8 ماه قبل

اگر در یک ماه یکی از پرسنل ساعت کمی کارکرد داشته باشه و وام هم دریافت کرده باشه ، حقوقش منفی میشه ، چه راهی برای محاسبه بهتر پیشنهاد می کنید؟

آذرخش
8 ماه قبل

آموزش رایگان نرم افزار حقوق دستمزد در محل شرکت ما انجام میشه یا مجازی و آنلاین برگزار میشه؟